משמעות התקנה היא שכל חשבונית תידרש לקבל מספר חשבונית בשביל לאמת את תקינותה. בשל כך כל ובשביל לקבל מספר הקצאה עבור חשבוניות מס וחשבוניות מס/קבלה במערכת, יש לבצע חיבור חד פעמי ראשוני לרשות המיסים.
המנגנון יעבוד כך שכל חשבונית מס או חשבונית מס/קבלה שתופק במערכת, תישלח לרשות המיסים. הרשות תקצה לחשבונית מספר ייחודי וכך הרשות תוכל לוודא שמדובר בחשבונית מאומתת.
תהליך זה מתבצע בתקשורת של המערכת מול רשות המיסים בעת הניסיון לבצע הפקה לחשבונית על ידי הדפסתה או שליחתה במייל. להסבר מפורט על אופן הקצאת מספרי חשבוניות עברו למדריך הבא.
שימו לב: בתור התחלה, רשות המיסים דורשת הקצאת מספר חשבונית רק עבור חשבוניות העולות על סכום של 25,000₪, אך מידי שנה סכום זה יופחת ולבסוף הדרישה תהיה עבור כל סכום של חשבונית. בשל כך ובשביל להקדים את המאוחר, פיירברי תשלח את כל החשבוניות שיופקו לרשות המיסים על מנת שיוקצה להן מספר ייחודי.
רישום לרשות המיסים:
בשלב הראשון בשביל לאפשר את החיבור לרשות, עליכם לפתוח משתמש באתר של רשות המיסים במידה ועוד לא ביצעתם זאת.
שימו לב: במידה והינכם בעלי משתמש ברשות המיסים, דלגו על שלב זה ועברו ישירות להסבר על ביצוע חיבור לרשות המיסים במערכת.
בשביל לפתוח משתמש ברשות עליכם ליצור אזור אישי באתר של gov.il בקישור שמצורף כאן.
לאחר הכניסה לאתר הרשות, עקבו אחר השלבים המפורטים כעת.
אימות לקוח:
1. בחרו באפשרות של רישום עבורי ותועברו לשלב הבא.
2. הזינו את מספר תעודת הזהות שלכם ואז לחצו על המשך.
הערה חשובה: בשביל שתהליך החיבור יתבצע באופן תקין, מספר הח.פ. שלכם במערכת מחוייב להיות עדכני וזהה למספר שהזנתם ברשות המיסים. להסבר מפורט בנושא המשיכו למאמר הבא.
3. מלאו לפחות אחד מהסעיפים הבאים, במידה וקיימים לכם הנתונים הנדרשים, מומלץ למלא שני סעיפים.
למשל, אם בחרתם באפשרות של פרטי כרטיס אשראי יהיה עליכם למלא את פרטי האשראי שלכם לצורך אימות בלבד.
בשביל לעשות זאת לחצו על התיבה לצד האפשרות הרצויה ומלאו את הפרטים הנדרשים. בסיום, המשיכו לשלב הבא בתהליך הרישום.
4. כעת עליכם למלא שני פרטי אימות נוספים, כמו תאריך הנפקת תעודת זהות, פרטי חשבון בנק, פרטי דרכון או כל אפשרות אחת שתעדיפו.
בדיוק באותו האופן כמו בסעיף הקודם, סמנו את האפשרות הרצויה והזינו את פרטי האימות אותם בחרתם.
לסיום ומעבר לשלב הבא לחצו על כפתור המשך.
פרטי תקשורת:
5. מלאו את מספר הטלפון שלכם ולאחר מכן אמתו את המספר בשדה נוסף (הזינו את אותו המספר בשנית) ובחרו בשלחו לי מסרון ולסיום לחצו על המשך.
שימו לב: במידה והינכם מעדיפים לבצע את אימות מספר הטלפון בהקלטה קולית בחרו בשלחו לי הודעה קולית.
6. בשלב זה הקלידו את הקוד שקיבלתם לטלפון הנייד שלכם מרשות המיסים (ReshutMisim). במידה ולא התקבל קוד לחצו על שלח שוב על מנת לקבל קוד חדש.
7. מלאו את כתובת המייל שלכם ולאחר מכן אמתו את כתובת המייל בשדה נוסף (אותה כתובת דוא"ל) ואז לחצו על המשך.
שימו לב: במידה ואינכם מוצאים את המייל, חפשו אותו בתיבת הספאם וסמנו את המייל כדואר שאינו זבל כדי לקבל בהמשך עדכונים נוספים מרשות המיסים.
8. כעת הקלידו את הקוד שקיבלתם למייל שלכם מרשות המיסים, במידה ולא התקבל קוד לחצו על שלח שוב על מנת לקבל קוד חדש.
9. בחרו את הדרך בה תעדיפו לקבל הודעות מרשות המיסים, הודעות לטלפון הנייד או לחלופין הודעות במייל.
קוד משתמש:
10. בשלב זה עליכם לבחור קוד משתמש. הקוד חייב להכיל ארבע ספרות ראשונות ולאחריהן שתי אותיות באנגלית. קוד לדוגמה: 4321ba.
במידה ותרצו, תוכלו לסמן את התיבה אני רוצה קוד קבוע מהמערכת והמערכת תנפיק עבורכם קוד.
טיפ: מומלץ לשמור קוד זה במקום נגיש, הקוד הזה ישמש אתכם בהמשך בחיבור רשות המיסים מול מערכת פיירברי ובעת כניסה לאזור האישי שלכם מול הרשות.
11. במסך זה עליכם לאשר את תנאי השימוש. קראו אותם ובגלילה לתחתית המסמך תבחינו בתיבה קראתי ואני מאשר/ת, סמנו אותה ולחצו על המשך.
סיום:
12. התהליך הסתיים ויצרתם אזור אישי ברשות המיסים.
13. בשביל להגיע לאזור האישי שלכם ברשות המיסים תוכלו להיכנס לאזור האישי בכתובת המצורפת כאן או ללחוץ על מעבר לשירות המבוקש.
ביצוע חיבור לרשות המיסים במערכת:
רק לאחר שפתחתם אזור אישי ברשות המיסים כפי שפורט בשלב הקודם, תוכלו לעבור לשלב של חיבור רשות המיסים במערכת.
בשביל לבצע את החיבור הראשוני לרשות המיסים עליכם להגיע להגדרות המערכת על ידי לחיצה על גלגל השיניים במערכת.
בשלב הבא לחצו על לשונית ממשקים ואז בחרו בהקצאת ספרור חשבוניות.
במסך זה, במידה וטרם ביצעתם את החיבור של רשות המיסים למערכת, תוכלו למצוא את כפתור התחבר שיוביל אתכם למנגנון האימות של רשות המיסים.
הזינו את שם המשתמש (מספר תעודת הזהות שלכם) והסיסמה שלכם לאזור האישי וישלח לכם קוד לטלפון להמשך תהליך האימות.
הזינו את קוד האימות שנשלח אליכם לנייד ולחצו על המשך.
כעת ישלח אליכם קוד אימות נוסף לכתובת המייל שלכם, הזינו את הקוד שהתקבל ולסיום תהליך האימות לחצו על כניסה.
במידה ואינכם רואים את המייל, נסו לאתר אותו בתיבת הספאם שלכם.
הערה חשובה: מספר הטלפון וכתובת המייל אליהם ישלח האימות הם נתונים שהזנתם בעת יצירת האזור האישי שלכם ברשות המיסים. במידה ואינכם מקבלים קוד אימות, עליכם לוודא שהנתונים שלכם ברשות המיסים עדכניים.
לאחר השלמת תהליך ההזדהות, החיבור לרשות המיסים יושלם ויאפשר לכם לקבל מספרי הקצאה עבור החשבוניות שמופקות במערכת.
במידת הצורך, לאחר החיבור, תוכלו ללחוץ על כפתור ניתוק על מנת לנתק את החיבור מול הרשות ולבצע חיבור מחודש.
להסבר מפורט על אופן קבלת מספר הקצאה וכיצד ניתן לקבל אותו עברו למדריך הבא.
חשוב לשים לב שמספר העוסק שהזנתם ברשות המיסים תואם למספר הח.פ שקיים במערכת שלכם. במידה והמספרים לא יהיו זהים, שליחת החשבונית לרשות המיסים תיכשל והחשבונית לא תקבל מספר הקצאה. בשביל לוודא כי מספר הח.פ שלכם במערכת עדכני ותואם למספר ברשות המיסים עברו להסבר הבא.
תוקף טוקן החיבור:
כחלק מהרגולציה, רשות המיסים מחייבת לעדכן את טוקן החיבור אחת ל-3 חודשים. זוהי הנחייה מצד רשות המיסים שמחייבת כל לקוח שמחובר לרשות המיסים במערכת, לרענן את תוקף החיבור שלו אחת לפרק זמן זה.
בכל פעם שהחיבור יגיע לתוקפו, 7 ימים לפני פקיעת תוקף החיבור, המערכת תתריע לכם כי תוקף הטוקן עומד לפוג ויש לבצע לו רענון.
ההתראה תתבצע באמצעות טוסטר כתום במערכת, כמו יתר ההתראות במערכת ותופיע רק למשתמשים שקיימת להם הרשאה ל״פרטי חשבון וחיוב״ בהרשאת התפקיד שלהם.
ההתראה תתזכר אתכם שהתוקף עומד לפוג וכי עליכם לרענן אותו במשך השבוע הקרוב. הטוסטר ימשיך להופיע עד לביצוע עדכון הטוקן במערכת.
ההתראה תכלול כפתור דרכו תוכלו לגשת ישירות לחיבור עם רשות המיסים במערכת בשביל לבצע את הרענון הנדרש.
בשביל לבצע את הרענון, עליכם לנתק את החיבור עם רשות המיסים ולבצע אותו מחדש במערכת. לאחר חידוש הטוקן, ההתראה תיעלם מהמערכת והחיבור יחודש עד פקיעת התוקף הבאה.