מסע לקוח לשליחת SMS

אחד ממסעות הלקוח שבאפשרותכם ליצור במערכת הוא מסע לקוח לשליחת הודעת SMS.

כלומר, בעת עדכון או יצירת רשומה חדשה ואפילו בזמן יחסי או קבוע, הודעת SMS מוגדרת מראש תשלח לנמען הקשור לרשומה או כל נמען שתבחרו. לשלל דוגמאות בנושא שליחת הודעות SMS לחצו כאן.

דוגמה למסע לקוח לשליחת SMS היא שליחת SMS בכל פעם שלקוח הופך לסטטוס פעיל, כך שבכל פעם שלקוח יסגר ויהפוך לסטטוס ״לקוח פעיל״ במערכת הוא יוכל לקבל מכם SMS על תחילת הפעילות מולכם בצירוף כל הפרטים הרלוונטים.

הערה חשובה: המאמר יעסוק בהגדרת מסע לקוח לשליחת SMS, להסבר על שלבי בניית מסע לקוח חדש והגדרת התנאים להפעלתו, עברו למאמר הבא.
 
 

הגדרת מסע הלקוח:

בשלב הראשון, לפני הגדרת הפעולה של שליחת SMS, יש להגדיר את האובייקט אליו ישויך מסע הלקוח, מתי מסע הלקוח יחול ובאילו תנאים.

מסע הלקוח ישלח את ה-SMS לרשומה מהאובייקט שהוגדר בשיוך המסע או לרשומות מהאובייקטים המקושרים אליו.

לכן חשוב לשים לב שבעת יצירת מסע הלקוח, תבחרו את סוג האובייקט בו נמצאות הרשומות אליהן תרצו שישלח ה-SMS.

לדוגמה, אם תרצו לשלוח SMS לכל לקוח שהפך ללקוח פעיל במערכת באובייקט לקוחות, שימו לב שמסע הלקוח שלכם משויך לאובייקט לקוחות.

הסבר על שליחת SMS לרשומות מאובייקטים מקושרים נמצא בתחתית המאמר.

אחרי שהגדרתם את סוג האובייקט, מתי מסע הלקוח יפעל ובאילו תנאים כפי שמוסבר כאן, לחצו על הפלוס כדי להוסיף פעולה ובחרו בשליחת SMS.

לאחר הלחיצה, יפתח מימין חלון להגדרת ה-SMS שישלח באמצעות מסע הלקוח.

שימו לב: במידה והאפשרות של שליחת SMS לא מופיעה לכם במסע לקוח, ייתכן והינכם צריכים לפתוח אפשרות זו. בשביל לעשות זאת צרו איתנו קשר במייל support@fireberry.com או פתחו לנו קריאת שירות כאן.

 

מאת (מספר):

בשדה זה עליכם להגדיר את מספר הטלפון ממנו ישלח ה-SMS.

שדה זה הינו חובה ויש להזין בו מספר טלפון תקין. ניתן להשתמש במספר טלפון שכבר חיברתם בעבר למסע לקוח או להוסיף מספר טלפון חדש.

חשוב לדעת שעבור שדה זה נדרשת הרשאה מתאימה בשם אימות שולח. רק במידה ולמשתמש יהיו ההרשאות המתאימות תחת רשומה זו, המשתמש יוכל להגדיר את מספר השולח.

הרשאות לאימות שולח

 

הרשאות אימות שולח:

  • יצירה- במידה ולמשתמש קיימת הרשאה ליצירה, המשתמש יוכל להוסיף מספר טלפון חדש לשליחה. הסבר על הוספת מספר חדש לשליחה נמצא בהמשך המאמר.

  • קריאה- במידה ולמשתמש קיימת הרשאה לקריאה, המשתמש יוכל לצפות בכל מספרי הטלפון שאומתו בעבר למערכת. הרשאה זו תלויה ברמת שיתוף הנתונים שתיקבע תחת ״שיתוף״.

  • מחיקה- במידה ולמשתמש קיימת הרשאה למחיקה, יופיע למשתמש לצד כל מספר טלפון אייקון של אשפה באמצעותו יוכל להסיר מספרי טלפון מאומתים מהמערכת. הסבר על מחיקת מספרי טלפון נמצא בהמשך המאמר.

  • שיתוף- השיתוף יקבע את רמת החשיפה של המשתמש למספרי הטלפון המאומתים. ״ברמת נציג בלבד״ השתמש יצפה רק במספרים שהוא אימת בעצמו, ״ברמת הארגון כולו״ המשתמש יצפה בכל המספרים המאומתים במערכת וכן האלה.


שימוש במספר טלפון מאומת:

אם כבר אימתתם מספר טלפון במערכת, הוא יוגדר אוטומטית בשדה מאת (מספר). במידה וקיימים לכם כמה מספרי טלפון שכבר אומתו במערכת בעבר, כל המספרים המאומתות ימצאו גם כן תחת תיבת הבחירה שבשדה זה.

כדי להחליף את מספר הטלפון לשליחה שמופיע למספר אחר מהרשימה, לחצו תחילה על המספר טלפון שמוצג כרגע, פעולה זו תפתח רשימה של כל מספרי הטלפון המאומתים. לאחר מכן, תוכלו ללחוץ על כל אחד מהמספרים ברשימה ולהגדירם כמספר ממנו ישלח ה-SMS.

אם ברצונכם להסיר אחד ממספרי הטלפון שמופיעים ברשימה, לחצו על סמל האשפה ולאחר מכן הקלידו ״מחיקה״. במידה ובחרתם להסיר מספר, לאחר הסרת המספר תצטרכו לאמת אותו מחדש בכדי להוסיף אותו שוב לרשימה.

 

הערה חשובה: לקריאת מספרי הטלפון המאומתים והסרת מספרי טלפון כפי שהוצג בדוגמה, נדרשת הרשאה ל״קריאה״ ו״מחיקה״ תחת אימות שולח.

 

אימות מספר טלפון חדש:

אם ברצונכם להוסיף מספר טלפון חדש שממנו תוכלו לשלוח את ה-SMS, בחרו ב-+ הוסף מספר טלפון בתחתית רשימת מספרי הטלפון.

אם מעולם לא אימתתם מספר טלפון במערכת, לחצו על כפתור הוסף מספר טלפון.

כל אחת מהאפשרויות הללו תפתח בפניכם חלונית שבתוכה תוכלו להקליד את מספר הטלפון שברצונכם להוסיף.

הזינו מספר טלפון תקין שאינו נמצא כבר ברשימת מספרי הטלפון המאומתים ולאחר מכן לחצו על כפתור שלח.


הלחיצה תשלח קוד אימות בן 6 ספרות למספר הטלפון שהזנתם שאותו תצטרכו להקליד במקום המתאים בחלונית.
אם לא קיבלתם את הקוד ב-SMS, ודאו כי מספר הטלפון שמוצג על המסך הוא אכן המספר הנכון, ולאחר מכן לחצו על אפשרות שלח מחדש.
לאחר שתזינו את הקוד, לחצו על אישור כדי להוסיף את מספר הטלפון החדש לרשימת אפשרויות השולחים ולהגדיר אותו כמספר ממנו ישלח ה-SMS הנוכחי.
 
הערה חשובה: לקריאת מספרי הטלפון המאומתים והוספת מספרים חדשים כפי שהוצג בדוגמה, נדרשת הרשאה ל״קריאה״ ויצירה״ תחת אימות שולח.
 

אל:

תחת "אל", תוכלו לבחור נמען אחד או יותר ל-SMS שלכם. תוכלו לבחור שה-SMS ישלח למספרי טלפון שמוזנים בשדות במערכת, להקליד מספר טלפון מותאם אישית, או להשתמש בשדות מקושרים.

ל‍משל תוכלו להגדיר שה-SMS של תודה על ההצטרפות ישלח למספר הטלפון שמוזן ברשומת הלקוח תחת שדה ״טלפון ראשי״. בנוסף, ניתן לשלוח את אותו ה-SMS גם לאיש הקשר העיקרי של אותו הלקוח ואפילו למשתמש שמוגדר כמנהל הלקוח שלו, על מנת שיבחין כי לקוח חדש הצטרף לשירות והפך ל״לקוח פעיל״.

 

שליחה אל מספר טלפון משדה:

אפשרות זו עוסקת בשליחת ה-SMS למספר טלפון שמוזן בתוך שדה במערכת. בדוגמה שלנו, שדה ״טלפון ראשי״ בכרטיס הלקוח.

בשביל להוסיף שדה מהמערכת, ראשית לחצו על + הוסף נמענים ותיפתח בפניכם רשימה של כל השדות מסוג מספר טלפון באובייקט ושדות מסוג רשומה מקושרת לאובייקט שאליו שוייך מסע הלקוח.

הוספת שדות מסוג רשומה מקושרת ל״אל״ מפורט בהמשך המאמר. להרחבה בנושא סוגי השדות במערכת לחצו כאן.

בחרו את השדה שתרצו שאליו ישלח ה-SMS האוטומטי, לדוגמה שדה טלפון ראשי והשדה יוכנס תחת ״אל״.

כלומר, מעכשיו כל לקוח שיהפוך לפעיל יקבל SMS תודה על ההצטרפות למספר הטלפון שהוזן בכרטיס הלקוח שלו, תחת שדה בשם ״טלפון ראשי״.

 

הערה חשובה: כדי לשלוח את המייל למספרי טלפון נוספים, פשוט לחצו שוב על כפתור + הוסף נמענים.

 
 

שליחה אל מספר טלפון מותאם אישית:

ניתן גם להוסיף מספר טלפון באופן ידני ולהכניס כל מספר טלפון שתרצו.

תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על + הוסף נמענים ואז בחרו בהוסף מספר מותאם אישית. לאחר מכן פשוט הקלידו את מספר הטלפון הרצוי ולסיום הקישו על Enter במקלדת. 

 


שליחה אל מספר טלפון משדה מקושר:

שדות מקושרים יוצגו גם כן בתפריט הנפתח תחת + הוסף נמענים כדי לאפשר לכם גישה לשדות מסוג מספר טלפון מאובייקטים מקשורים.

כל השדות מסוג רשומה מקושרת מוצגים בתפריט כאשר לצידם ישנו חץ אפור.

בדוגמה שלנו על אובייקט לקוחות, תוכלו למשל למצוא שדות מקושרים כמו ״איש קשר עיקרי״ המקשר לאובייקט אנשי קשר, ״מנהל לקוח״ המקשר לאובייקט משתמשים ועוד.

בלחיצה על החץ מימין לשדה מסוג רשומה מקושרת, תיפתח רשימה של כל השדות מסוג מספר טלפון שקיימים באובייקט המקושר. בדוגמה זו במסע לקוח שנוצר על אובייקט לקוחות, תוכלו ללחוץ על החץ ליד שדה רשומה מקושרת "איש קשר עיקרי" ולצפות בשדות מספר טלפון שנמצאים באובייקט אנשי קשר. בחרו את השדה המועדף מתוך אנשי הקשר ולחצו עליו להוספה.

לאחר שתוסיפו שדה מקושר, שם השדה הנבחר יופיע בתיבת ה"אל" כאשר לצידו סוגריים עם שם השדה מסוג רשומה מקושרת.

בדוגמה זו נוכל לראות ששם השדה שהתווסף יוצג "טלפון ראשי (איש קשר עיקרי)". להרחבה בנושא שדות מקושרים, לחצו כאן.

 
 

תוכן ההודעה:

כעת תוכלו לכתוב את תוכן הודעת ה-SMS שכמובן חובה למלא את על מנת להפעיל את מסע הלקוח.

בחלק העליון של גוף ההודעה תוכלו למצוא את הסוגריים המסולסלים { }, שמאפשרים לכם להוסיף תגיות דינאמיות בתוך תוכן ההודעה. תוכלו להשתמש בהם כדי להתאים אישית את ההודעות שלכם על ידי שימוש בשדות שונים במערכת. 

לדוגמה, תוכלו להוסיף לתוכן ההודעה את שם הלקוח כך שכל לקוח שיקבל את ההודעה יקבל אותה בפנייה אישית בצירוף שמו.

למידע נוסף על שימוש בתגיות דינאמיות, לחצו כאן.

בחלק השמאלי תוכלו לראות תצוגה מקדימה של תוכן ההודעה בתצוגת מובייל.

כך תוכלו לוודא כיצד מוצגת ההודעה אצל המקבל ולבצע שינויים בהתאם במידת הצורך.

כשתסיימו להגדיר את תוכן ההודעה, לחצו על החל בתחתית הדיאלוג בשביל לשמור את השינויים שביצעתם.

לאחר מכן תוכלו להמשיך לערוך את פעולת שליחת הSMS ובמידת הצורך להוסיף פעולות נוספות.

לאחר שתסיימו להגדיר הכל לחצו על הפעל בחלק העליון על מנת להפעיל את מסע הלקוח.

 

כאשר מסע הלקוח בסטטוס פעיל (מצב בו ניתן ללחוץ על עצור) מסע הלקוח יתחיל לפעול וישלח את ההודעה לכל לקוח שיהפוך לפעיל.

בכל שלב תוכלו להיכנס למסע הלקוח ולערוך את הגדרות ותוכן ההודעה.

טיפ: בכל פעם שהודעת SMS נשלחת באמצעות מסע לקוח, יתווסף לוג מערכת לסטרים של הרשומה אליה נשלחה ההודעה. כך תוכלו לראות בקלות אילו מסעות לקוח לשליחת SMS נשלחו מהמערכת. כדי ללמוד איך להציג את לוגי המערכת בסטרים שלכם, לחצו כאן.

 

חבילות SMS ועלויות:

שליחת SMS מתוך אוטומציות ומהמערכת בכלל כרוכה בעלות נוספת.

כל הודעת SMS מתומחרת שונה בהתאם לגודל החבילה אותה רכשתם ואם בכלל נרכשה חבילה.

כל SMS שנשלח מהמערכת ללא רכישת חבילה כרוך בעלות של 16 אגורות, בעוד שרכישת חבילת הודעות מורידה את עלויות ה-SMS באופן משמעותי.

להסבר מפורט על רכישת חבילת הודעות SMS ועל צפייה בכמות ההודעות שנותרו לניצול עברו למדריך הבא. לפירוט על חבילות ה-SMS הקיימות לחצו כאן.

צפייה בכמות ההודעות שנותרו במערכת

 

הודעת SMS בודדת נחשבת לעד כ-70 תווים בהודעה. כלומר, במידה ויש לכם הודעת SMS שכמות התווים בה היא כ-100 תווים ההודעה תיחשב כשתי הודעות SMS.

כל הודעה שכמות התווים בה תעלה על 70 תווים, תחוייב ביותר מהודעה אחת, לדומגה:

  • 60 תווים- עלות של SMS אחד.
  • 120 תווים- עלות של שתי הודעות SMS.
  • 180 תווים- עלות של שלוש הודעות SMS. 
  • 250 תווים- עלות של ארבע הודעות SMS.

בשביל להיות בבקרה על כמות התווים בכל הודעה שנשלחת ממסע הלקוח, קיים סופר תווים.

בתחתית של כל הודעות SMS שנוצרת באוטומציות קיים סופר תווים שמונה את כל התווים שקיימים ב-SMS שנוצר.

בכל פעם שתוסיפו להודעה תו או לחלופין תורידו תו, סופר התווים יתעדכן עם מספר התווים הנוכחי.

כך תוכלו להיות בבקרה על כמות התווים הקיימים לכם בכל הודעה ולצפות מראש את העלויות הכרוכות בשליחה.