מסע לקוח לקריאה לכתובת אינטרנט

מסע לקוח לקריאה לכתובת אינטרנט מאפשר התממשקות קלה למערכת פיירברי לטובת העברת מידע בין מערכות.
על ידי שימוש במסע לקוח לקריאה לכתובת אינטרנט, ניתן להעביר נתונים לצד שלישי בעקבות עדכונים שהתרחשו במערכת.

מסע לקוח לקריאה לכתובת אינטרנט ידוע גם בשם Webhook.

המאמר יסביר כיצד להשתמש באפשרות של קריאה לכתובת אינטרנט שנמצאת בלחיצה על הפלוס במסע לקוח.

בשביל ללמוד כיצד לבנות, לערוך ולהגדיר תנאים להפעלת מסע לקוח במערכת, עברו למאמר הבא.

 

שימו לב: לביצוע קריאה לכתובת אינטרנט דרוש רקע טכני מתאים ולכן המאמר מיועד לאנשים בעלי רקע טכני זה.

 

הגדרת מסע לקוח:
שליחת מידע לצד שלישי יכולה להתבצע על ידי מסע לקוח לקריאה לכתובת אינטרנט.

אפשרות זו שימושית מאוד במקרים בהם תרצו להעביר נתונים למערכות שונות וכדומה.

מאמר זה יסקור דוגמא בה תישלח הודעה בערוץ שמיועד לצוות המכירות בפלטפורמת הודעות, כמו Slack, בכל פעם שמתווסף ליד חדש למערכת.

ההודעה תשאיר את אנשי המכירות מעודכנים בזמן אמת ובמהירות האפשרית בכל פעם שנוצרים לידים חדשים.

בכדי ליצור מסע לקוח ששולח עדכונים לערוץ ה-Slack, ראשית יש ליצור מסע לקוח שמשויך לאובייקט לקוחות והטריגר מוגדר להיות בכל פעם שרשומת לקוח נוצרה.

תחת תנאים שחייבים להתקיים הוסיפו סינון והגדירו שיפעל על שדה סטטוס. בתנאי בחרו באופרטור שווה ל ובערך בחרו בליד או כל ערך ערך בו אתם מסווגים לידים חדשים.



 

לאחר מכן לחצו על הפלוס ובחרו באפשרות של קריאה לכתובת אינטרנט. להסבר מעמיק על כל שלבי הבנייה של מסע הלקוח לחצו כאן.

לאחר הבחירה באפשרות זו, תיפתח מימין חלונית להגדרת הפרמטרים בקריאה שלכם. הסבר על הפרמטרים יורחב בהמשך המאמר.

 

 

שיטת בקשה:

השלב הראשון ביצירת קריאה לכתובת אינטרנט הוא בחירת שיטת הבקשה תחת Request Method.

בדקו באיזה שיטה הצד השלישי אותו אתם מחברים מבקש לקבל את הנתונים. 

כלומר, בשלב זה עליכם לבחור מבין חמשת האופציות הבאות: POST, PUT, GET, DELETE ו-PATCH, בהתאם לדרישה של הצד השלישי.

לאחר שווידאתם את שיטת הבקשה הנדרשת, לחצו על תיבת הבחירה ובחרו את השיטה הרצויה מהרשימה.

לשינוי השיטה שנבחרה, לחצו פעם נוספת על תיבת הבחירה ובחרו בשיטה החדשה. 

 

 

כתובת אינטרנט:

השלב השני ביצירת קריאה לכתובת אינטרנט, הוא בחירת כתובת האינטרנט תחת שדה URL.

הכתובת אותה תזינו קובעת לאן תישלח הבקשה. כתובת האינטרנט צריכה להיות מורכבת מהמבנה המלא, הכולל בתוכו את הסכמה, כלומר //:https.

שימוש בסכמה //:https מועדפת כיוון שהיא מבטיחה העברת נתונים בצורה המאובטחת ביותר.

יתר מבנה הכתובת יורכב מפרמטרים בהתאם לדרישות של הצד השלישי אותו אתם מחברים.

 

 

טיפ: תוכלו להשתמש בסוגריים המסולסלים { } בשביל להכניס תגיות דינאמיות תחת הפרמטרים: URL, Key, Value ו-Body. תגית דינאמית לדוגמא יכולה להיות שם הליד החדש שהצטרף. להרחבה בנושא תגיות דינאמיות לחצו כאן.

 

כותרת (מפתח וערך):

באמצעות הכותרת, תוכלו לעדכן צמדי ערכי מפתח תחת ה-Key וה-Value שישלחו לכתובת האינטרנט.

תוכלו להוסיף כמה פרמטרים שתצטרכו על ידי לחיצה על Add Header ובשביל להסיר שורה קיימת, לחצו על סמל האשפה שלצידה.

רוב ה-Webhooks דורשים שהכותרת תכלול בתוכה Key מסוג "Content-Type" כגון JSON או PHP.

בנוסף, רובם דורשים מעין הרשאה או אסימון API כדי לוודא שהמשתמש מורשה.

 

 

גוף: 

הגוף משמש בדרך כלל לשליחת רוב הנתונים במסע הלקוח והוא נעשה לעיתים קרובות בפורמט JSON.

בקטע הגוף ניתן להקליד טקסט חופשי ולשלב בתוכו תגיות דינאמיות, בהתאם לפורמט שהצד השלישי מבקש לקבל את הנתונים.

לדוגמא, כמות וסוג הסוגריים שיופיעו בגוף, תלויות בדרישות של הצד המקבל.
הקפידו לעמוד בדרישות אלו על מנת להבטיח שהקריאה לכתובת אינטרנט תושלם בהצלחה.

 

שימו לב: תיבת הגוף לא תהיה זמינה עבור קריאות בשיטת GET.

 


 

אם תזדקקו לאיש טכני שיעזור לכם בבניית מסע לקוח מסוג Webhook תוכלו להיעזר באחד מהשותפים העסקיים שלנו.

לרשימת השותפים המלאה לחצו כאן ובחרו את השותף המתאים עבורכם.

מנגנון הכשלת מסעות לקוח:
במידה והקריאה לכתובת אינטרנט מקבלת שגיאה מכתובת האינטרנט אליה נשלחה הבקשה מספר פעמים, מסע הלקוח יכבה.

בעת כיבוי מסע הלקוח, תישלח הודעת מייל בנושא למשתמש שיצר את מסע הלקוח וכן למשתמש שמוגדר כמנהל מערכת.

מנגנון הכשלת מסע הלקוח יכבה את מסע הלקוח, על מנת לשמור על תקינות עבודה ולבצע הגנה על המערכת.

בנוסף, המנגנון קיים על מנת לעדכן את המשתמשים בבעיה שקיימת בכתובת האינטרנט אליו מסע הלקוח פונה.

מסע הלקוח יכבה במידה ואחד משני המקרים הבאים מתרחש:

  • בטווח של 24 שעות - מסע הלקוח יכבה לאחר 5 ניסיונות כושלים ברציפות.
  • בטווח של למעלה מ-24 שעות - מסע הלקוח יכבה לאחר 1,000 ניסיונות כושלים ברציפות.

שימו לב: ברגע שמסע הלקוח יכבה, כל הפעולות הנוספות שמוגדרות במסע הלקוח יופסקו גם הן. לדוגמה, אם מסע הלקוח גם מבצע קריאה לכתובת אינטרנט וגם שולח מייל, שתי הפעולות הללו יחדלו מלקרות.

 

דוגמא מלאה לחיבור Slack:

דוגמא שימושית ל-Webhook שהוזכרה לעיל, היא שליחת הודעות בערוץ Slack.

בדוגמא שלהלן יוסבר כיצד צריך להגדיר כל חלק במסע הלקוח, בכדי לייצר שליחת הודעה בערוץ ה-Slack של מחלקת המכירות בכל פעם שנוצר ליד חדש במערכת.

תחילה, וודאו שהגדרות מסע הלקוח מוגדרות כפי שצריך על ידי ההסבר שמפורט כאן.

לאחר מכן, יתר הפרמטרים שהוזנו בדוגמא, מבוססים על הדרישות שSlack (הצד השלישי) הסביר כאן.

 

  • שיטת בקשה (Request Method): בהתבסס על הדרישות של Slack, יש לבחור באפשרות של POST מתיבת הבחירה.
  • כתובת אינטרנט (URL): במדריך של Slack שמצורף כאן, מוסבר כיצד לחלץ כתובת URL מורשית לטובת ביצוע אוטומציית Webhook שתשלח הודעות לערוץ ספציפי. לדוגמא, ערוץ המשתמש לצוות המכירות. העתיקו את כתובת האינטרנט שחילצתם על פי ההסבר והדביקו אותה במקום המתאים ב-URL.
  • כותרת (Key & Value): אחת הדרישות של Slack היא שליחת הנתונים בפורמט JSON. בכותרת ניתן להגדיר זאת על ידי הגדרת צמד ערכי מפתח, כאשר ה-Key הוא Content-type וה-Value הוא application/json.
  • גוף (Body): בקטע הגוף תוגדר ההודעה שתישלח בערוץ. כפי שהוזכר קודם, הגוף צריך להישלח בפורמט JSON. הגדירו את התוכן כ-"Text" והזינו את הטקסט אותו תרצו לשלוח. במדריך של Slack ניתן למצוא עוד מגוון אפשרויות להתאמה אישית של ההודעה הנשלחת. מעבר לטקסט, שולבו בדוגמא גם תגיות דינאמיות של שם הלקוח וגודל החברה שלו.

 

כפי שניתן לראות בפרמטר ה"גוף" התגיות הדינאמיות משמשות בשביל להעניק אינפורמציה לצוות המכירות בנוגע לליד.

הודעת ה-Slack תסייע בעדכון של כל חברי צוות המכירות מכל מקום בו הם נמצאים ובזמן אמת.

שליחת הודעה לצוות המכירות היא רק דוגמא קטנה מהאפשרויות שניתן לבצע בחיבור עם Slack ומהאפשרויות שניתן לבצע באמצעות מסע לקוח לקריאה לכתובת אינטרנט בכלל.

 

חיבוק סלאק ב-Webhook

 

טיפ: בכל פעם שיתבצע מסע לקוח לקריאה לכתובת אינטרנט, תירשם הערת מערכת חדשה בסטרים הרשומה המקושרת. כלומר, ברשומה שבה התבצעה הפעולה לכתובת האינטרנט. להרחברה בנושא סטרים וההערות שנרשמות בתוכו לחצו כאן.