הוספת והגדרת לקוח חדש

עם הצטרפות לקוח חדש למאגר הלקוחות שלכם, הוסיפו אותו כרשומה חדשה במערכת Fireberry.

כך תוכלו להיות במעקב אחר התהליכים הנעשים מולו ולהפוך את כל המידע שמתנהל מולו לנגיש ונוח.

הוספת לקוח חדש:

להוספת לקוח חדש נווטו לסרגל הראשי ולחצו על אובייקט לקוחות.

אובייקט לקוחות

 

במידה ואינכם רואים אובייקט זה בסרגל הראשי, לחצו על עוד וחפשו לקוחות ברשימה שנפתחה.

 

כדי להוסיף לקוח חדש לחצו על חדש.

אובייקט לקוחות

 

מלאו את פרטי הלקוח בחלונית שנפתחה, לסיום לחצו שמור.

הוספת לקוח חדש

 

כעת יש לכם לקוח חדש במערכת, בכל עת תוכלו להיכנס לרשומת הלקוח ולערוך את פרטיו.

 

מבנה כרטיס לקוח:

כרטיס הלקוח במערכת מרכז עבורכם את כל המידע שיסייע לכם בשמירת הקשר עימו.

כרטיס הלקוח מורכב מהחלקים הבאים:

טופס לקוח:

את טופס הלקוח תוכלו לאתר בחלקו הימני של כרטיס הלקוח. הטופס מרכז בתוכו את כלל השדות אשר מכילים פרטי מידע אודות הלקוח, שדות כגון: שם הלקוח, סטטוס, טלפון, דואר אלקטרוני, כתובת ועוד. 

בשביל ללמוד עוד על עריכת טופס במערכת, עברו למאמר הבא.

טופס לקוח

 

בטופס הלקוח תוכלו לערוך את הערך שנמצא בכל אחד מהשדות, כמו שם לקוח, דואר אלקטרוני, סטטוטס ועוד. בשביל לעשות זאת, לחצו על השדה אותו תרצו לערוך והזינו את הערך הרצוי החדש. בסיום העריכה לחצו על הוי הירוק שיופיע לצד שם השדה ואשרו את השינוי שביצעתם. יש לשים לב שהערך החדש מתאים לסוג השדה, למשל בשדה ״סטטוס״ יש לבחור ערך חדש מתוך רשימת בחירה ובשדה ״שם לקוח״ תוכלו להזין טקסט חופשי כרצונכם.

 

שימו לב: עריכה של ערך בשדה מסוים תגרום לשמירת הערך החדש ומחיקת הערך הישן לצמיתות.

 

תוכלו גם להעתיק ערך שנמצא בשדה מסויים על יליד לחיצה על אייקון ההעתקה לצד שם השדה. לאחר הלחיצה תבחינה שיופיע הטקסט ״הועתק״ וכך תדעו שההעתקה בוצעה בהצלחה.

 

סטרים:

את הסטרים תוכלו לאתר בחלקו השמאלי של כרטיס הלקוח. הסטרים הוא לוח המאפשר להוסיף הערות וקבצים הקשורים ללקוח, לשלוח מיילים ו-SMS ללקוח ובנוסף ליצור משימות ופגישות. 

בשביל ללמוד עוד על הסטרים במערכת, עברו למאמר הבא.

סטרים לקוח

 

רשומות הקשורות ללקוח:

מכל רשומת לקוח ניתן ליצור ולצפות ברשומות הקשורות אליה, לדוגמה: ניתן להוסיף פגישה אשר מתקיימת עם הלקוח או לצפות באנשי הקשר שלו וכדומה.
בעת לחיצה על אחת מהרשומות המקושרת, יפתח חלון המאפשר לצפות בפרטי הרשומה ולגשת אליה באופן ישיר.

בשביל ללמוד עוד על רשומות מקושרות במערכת, עברו למאמר הבא.

רשומה מקושרת לאנשי קשר

 

עריכת טופס לקוח:

טופס הלקוח במערכת מגיע עם שדות מוגדרים מראש, אך באפשרותכם לשנותם ולהתאימם באופן אישי לצרכים שלכם.

הטופס הוא אחד מרכיבי העמוד בדיוק כמו רכיב הסטרים ורכיב רשומות מקושרות. בשביל לשנות את רכיב טופס הלקוח, עלינו לערוך את העמוד. בכדי לבצע זאת, היכנסו לאחד מהלקוחות הקיימים לכם באובייקט לקוחות, במידה ואין לכם עדיין לקוחות במערכת תוכלו ליצור לקוח חדש על ידי לחיצה על כפתור חדש.

לאחר כניסה ללקוח אקראי, לחצו על אייקון שלוש הנקודות המופיעות בחלק העליון של כרטיס הלקוח ולאחר מכן לחצו על עריכת עמוד. לאחר הלחיצה יופיעו עמוד הרשומה במצב עריכה. כעת לחצו על רכיב הטופס שבעמוד ותוכלו לערוך אותו כרצונכם על ידי הוספה והסרת שדות וקביעת הגדרות לטופס.

 כניסה לעריכת עמוד

 

בסיום עריכת העמוד שמרו את השינויים בכפתור שמור בפינה העליונה.

 

עריכת שדות קיימים:

עריכת שדות קיימים מתאפשרת בשתי דרכים שונות. אפשרות שנייה היא ישירות מתוך עריכת עמוד הרשומה והאפשרות השנייה היא מתוך הגדרת הרשומות במערכת.

לעריכת שדה מתוך עריכת העמוד, היכנסו לרשומת לקוח אקראית ואז לחצו על אייקון שלוש הנקודות בפינה השמאלית. לאחר מכן אתרו את רכיב הטופס, לחצו על השדה אותו תרצו לערוך ולסיום לחצו על כפתור ערוך. הלחיצה תפתח בפניכם חלונית לעריכת הגדרות השדה הכוללות את שמו, סימון האפשרות של מעקב אחרי שדה זה, קביעת ערך ברירת מחדל ועוד.

כפתור ערוך בעריכת טופס

 

לעריכת שדה מתוך הגדרת הרשומות, לחצו על גלגל השיניים בפינה השמאלית העליונה, בחרו במערכת ואז בחרו בהגדרת רשומות.

הגדרת רשומות

 

כעת מתוך רשימת האובייקטים שנתחה יש לבחור את האובייקט בו תרצו לערך את השדות. לצורך הדוגמא נרצה לערוך את שדה ״סטטוס״ באובייקט לקוחות ולכן נבחר בלקוח. בשלב הבא בחרו בשדות רשומה ואתרו את השדה אותו תרצו לערוך מבין רשימת השדות. ניקח לדוגמא את שדה סטטוס ונסתכל על עריכה של שדה זה.

לקוח חיפוש שדה סטטוס

 

לאחר הלחיצה תפתח בפניכם חלונית העריכה של שדה זה, כאן תוכלו לערוך את השדה בהתאם להעדפתכם האישית.

ניתן לשנות את שם השדה, לערוך את ערכי הסטטוס המגיעים כברירת מחדל, להוסיף ערכים חדשים ולמחוק ערכים לא רלוונטים.

בשביל לערוך ערך קיים, לחצו על הערך אותו תרצו לערוך ולאחר מכן מלאו את הערך החדש. תוכלו גם לקבוע את צבע הערך על ידי לחיצה על צבעו ובחירה בצבע חדש לבחירתכם.

 שינוי ערך בשדה תיבת בחירה

 

בשביל להוסיף סטטוס חדש לחצו על הוסף ערך והוסיפו את הסטטוס החדש למשל תוכלו להוסיף את הערך ״הצעת מחיר״.

בשביל למחוק ערך קיים לחצו על הערך אותו תרצו למחוק ולאחר מכן לחצו על כפתור X.

 הוספת ומחיקת ערך בתיבת בחירה

 

הוספת שדות חדשים:

להוספת שדה חדש מתוך הגדרת הרשומות, לחצו על שדות רשומה ובחרו בהוספה.

הוספת שדה חדש

 

בחרו בסוג השדה הרצוי, תנו לשדה שם רלוונטי, במידת הצורך הגדירו פרטים נוספים ולסיום ושמירת השדה לחצו על שמור.

הוספת שדה טקסט חדש

 

ניתן להוסיף שדה חדש גם מתוך עריכת עמוד הרשומה. היכנסו לעריכת העמוד של רשומת הלקוח, לחצו על המקטע בטופס אליו תרצו להוסיף את השדה החדש ואז בחרו בהוספת שדה.

ברשימה שנפתחה בפניכם, לחצו בתחתית על הוספת שדה חדש, בחרו את סוג השדה הרצוי והמשיכו לשלב ההגדרות שלו.

הוספת שדה מתוך עריכת הטופס

 

להרחבה בנושא סוגי השדות הקיימים במערכת עברו למאמר הבא.

 

לאחר שלמדנו כיצד לערוך טופס קיים וכיצד ניתן ליצור ולערוך שדות, תוכלו לעצב את הטופס כרצונכם ולהתאים את עמוד הלקוח בהתאם לצרכים האישיים שלכם.