השהיית מערכת ושגיאה בחיוב עקב בעיית תשלום
מאמר זה מסביר את תהליך הטיפול במקרה בו נכשל תשלום בכרטיס האשראי, מתאר את הודעות המערכת והמיילים המתריעים על כך, ומפרט על השהיית המנויים במקרה של אי הסדרת תשלום.
 
בכל מועד חיוב (חודשי/שנתי) ובאופן מיידי בביצוע פעולות הכרוכות בתשלום (כגון הוספת משתמשים), המערכת תנסה לסלוק את כרטיס האשראי העיקרי המוזן במערכת.
במקרה של תקלה בסליקת כרטיס האשראי (אשראי שדווח כנגנב, אשראי שנחסם וכו׳), המנוי ישאר פתוח למשך 21 ימים, אשר במהלכם המערכת תנסה לבצע את הסליקה בכל יום מחדש בשעה 10:00 בבוקר. פרק הזמן הנ״ל ניתן לאפשר למשתמשים להסדיר את התשלום.
 
במשך תקופה זו, תוכלו להיכנס לפרטי חשבון וחיוב תחת הגדרות המערכת ולהחליף את כרטיס האשראי. להסבר כיצד לעדכן את כרטיס האשראי לחצו כאן.
לאחר החלפת כרטיס האשראי, ביום למחרת בשעה 10:00 המערכת תנסה לבצע סליקה נוספת.
במידה ולאחר 21 יום לא הוסדר התשלום, לא תהיה לכם גישה למנוי.
שימו לב: במידה והדבר יקרה עבור כל המנויים הפעילים שלכם, המערכת שלכם תושהה ולא תהיה לכם גישה אליה.
על מנת להסדיר את התשלום, עליכם לפנות לצוות התמיכה בכתובת המייל Support@fireberry.com
 
שימו לב: במידה ולאחר 35 יום לא יוסדר התשלום, המערכת תיסגר וכל המידע בה יימחק לצמיתות. 
 
סוגי התראות על צורך בהסדר התשלום
במהלך התקופה, החל מהשגיאה בניסיון החיוב הראשון, יישלחו מיילים למשתמש המוגדר כמשתמש העיקרי (להסבר מיהו המשתמש העיקרי בארגון לחצו כאן וכיצד ניתן להחליפו לחצו כאן)
  1. בעת השגיאה בניסיון החיוב- תעודכנו כי ניסינו לחייב את כרטיס האשראי שלכם וכי התרחשה שגיאה בחיוב.
  2. לאחר 7 ימים של שגיאה בנסיונות החיוב- תתוזכרו על השגיאה ובנוסף תעודכנו על כך שנותרו 28 ימים עד למחיקת המערכת והמידע שבתוכה.
  3. לאחר 15 ימים של שגיאה בנסיונות החיוב- תתוזכרו על השגיאה ובנוסף תעודכנו על כך שנותרו 20 ימים עד למחיקת המערכת והמידע שבתוכה.
  4. לאחר 21 ימים של שגיאה בנסיונות החיוב- תעודכנו כי חשבונכם נחסם ובנוסף, תתוזכרו על כך שנותרו 14 ימים עד למחיקת המערכת והמידע שבתוכה.
  5. לאחר 32 ימים ממועד השגיאה הראשון וכל עוד לא הוסדר התשלום- תתוזכרו כי חשבונכם חסום ובנוסף תעודכנו על כך שנותרו 3 ימים בלבד עד למחיקת המערכת והמידע שבתוכה.
  6. לאחר 34 ימים ממועד השגיאה הראשון וכל עוד לא הוסדר התשלום- תתוזכרו כי חשבונכם חסום ובנוסף תעודכנו על כך שנותר יום אחד בלבד עד למחיקת המערכת והמידע שבתוכה.
  7. לאחר 35 ימים ממועד השגיאה הראשון וכל עוד לא הוסדר התשלום- תעודכנו כי חשבונכם נמחק לצמיתות.
  8. במידה ובמהלך 34 הימים הראשונים התשלום בוצע בהצלחה והחוב הוסדר- תעודכנו כי התשלום צלח והמערכת חזרה לפעילות.
טוסטרים ובאנרים בעת שגיאה בחיוב
עד 21 ימים של שגיאה בנסיונות החיוב יופיע טוסטר אדום בפינה השמאלית התחתונה של המערכת היתריע גם מתוך המערכת על כך שהחיוב של כרטיס האשראי כשל. במצב זה עליכם יהיה לעדכן את פרטי האשראי ישירות מהמערכת בשביל להימנע ממצב של השהיית המערכת. בלחיצה על כפתור ״עדכון פרטי תשלום״ תועברו למסך אמצעי התשלום במערכת שם תוכלו לעדכן את פרטי האשראי. במידה ותבחרו להתעלם מההתראה, היא תשוב להופיע בכל פעולה נוספת במערכת.
שימו לב: הטוסטרים יופיעו רק למשתמשים בעלי הרשאה ל"פרטי חשבון וחיוב".
 
טוסטר שגיאה בחיוב
 
בנוסף, כאשר תעברו למסך המנויים תחת הגדרות המערכת והלשונית של ״פרטי חשבון וחיוב״, תוכלו להבחין באיזה מן המנויים חלה השגיאה. תחת הכרטיסייה של המנוי בו חלה השגיאה, יופיע באנר אדום המתריע על שגיאה בחיוב. בלחיצה על כפתור ״עדכון פרטי תשלום״ תועברו למסך אמצעי התשלום במערכת שם תוכלו לעדכן את פרטי האשראי.
 
באנר שגיאה בחיוב
 
לאחר 21 ימים של שגיאה בחיוב ועד ל-35 ימים מתאריך השגיאה הראשונה
 במשך התקופה הזו ובמידה ולא תסדירו את התשלום,כאשר תעברו למסך המנויים תחת הגדרות המערכת והלשונית של ״פרטי חשבון וחיוב״, תוכלו להבחין איזה מן המנויים חסום. תחת הכרטיסייה של המנוי בו החסום, יופיע באנר אדום המתריע על כך. על-מנת להסדיר את התשלום תוכלו לפנות לצוות התמיכה שלנו ע״י לחיצה על הלינק תחת הבאנר האדום. 
שימו לב: בעת חסימה של אחד המנויים, לא תהיה למשתמשים גישה לפיצ׳רים של אותו המנוי.
1. כל האובייקטים הרלוונטיים לאותו המנוי יהיו חסומים ולא תהיה לכם גישה אליהם. 
2. לא תוכלו לבצע שינויים במנוי - שדרוג \ביטול\ שינוי סוג תוכנית. 
 
מנוי אחד חסום תשלום
 
במידה ועבור כל המנויים הפעילים שלכם תהיה שגיאה בחיוב, בתקופה שלאחר 21 ימים של שגיאה בחיוב ועד ל-35 ימים מתאריך השגיאה הראשונה, המערכת שלכם תושהה ולא תהיה לכם גישה אליה. כאשר תבצעו התחברות למערכת תועברו לדף המתריע על כך שהגישה למערכת שלכם הושהתה וכי יש ליצור קשר עם מחלקת התמיכה על-מנת להסדיר את התשלום.
במשך התקופה הזו תוכלו לבצע ייצוא של כל המידע שלכם ע״י לחיצה כל כפתור ייצא עכשיו.
במידה וברצונכם לבצע ייצוא של מסמכים וקבצים מצורפים, זיכרו לסמן את תיבת הבחירה ליד האפשרות הנ״ל. 
 
דיאלוג של חסומי תשלום