ניהול פרופילים במערכת
המערכת מאפשרת ניהול יעיל של פרופילים המתעדכנים אוטומטית בהתאם לפעולות שבוצעו במסגרת מסע לקוח. במאמר זה נפרט כיצד נוצרים פרופילים חדשים, מה המידע שנשמר בהם, ואילו כלים זמינים לניהול הפרופילים.
יצירה של פרופיל
פרופיל חדש נוצר אוטומטית בעקבות פעולה של "שליחת דוא"ל" במסגרת מסע לקוח, ובתנאי שהייתה שליחה או ניסיון לשליחה לכתובת הדוא"ל.
אם מסע הלקוח לא הופעל או לא כלל שליחת מיילים, לא ייווצרו פרופילים חדשים.
שימו לב כי לא ניתן לייצר פרופילים בצורה ידנית, לא באמצעות ייבוא ולא באמצעות API.
פרטי הפרופיל החדש
1. יצירת פרופיל משליחת מייל לאובייקט שאיננו אובייקט ״לקוחות״ או ״אנשי קשר״
במקרה של שליחת מייל לאובייקים אלו, רשומת הפרופיל תכיל את כתובת הדוא"ל בלבד.
השדה "משתמש" יתמלא עם הערך של יוצר מסע הלקוח.
2. יצירת פרופיל משליחת מייל לאובייקט "לקוחות"
אם המייל נשלח ללקוח, השדות הבאים יתמלאו בפרופיל בהתאמה:
לקוח | פרופיל |
שם לקוח | שם מלא |
דואר אלקטרוני | דואר אלקטרוני |
טלפון ראשי | טלפון ראשי |
טלפון משני | טלפון משני |
טלפון שלישי | טלפון שלישי |
3. יצירת פרופיל משליחת מייל לאובייקט "אנשי קשר"
אם המייל נשלח לאיש קשר, השדות הבאים יתמלאו בפרופיל:
איש קשר | פרופיל |
שם מלא | שם מלא |
דואר אלקטרוני | דואר אלקטרוני |
טלפון ראשי | טלפון ראשי |
טלפון משני | טלפון משני |
סלולרי 1 | טלפון שלישי |
- כל פרופיל במערכת יכול להכיל כתובת דוא"ל אחת בלבד תחת שדה ״דואר אלקטרוני״ אשר נעולה לעריכה.
- במידה ונשלח מייל לרשומה אשר מכילה כתובת דוא"ל שכבר קיימת בפרופיל אחר, לא ייווצר פרופיל חדש.
- במידה ונשלח מייל לרשומה עם כתובת דוא"ל שאינה קיימת בפרופיל אחר אך מספר הטלפון קיים, כן ייווצר פרופיל חדש.
הסרה מרשימת תפוצה
- בתחתית כל מייל שנשלח, קיים לינק להסרה מרשימת תפוצה.
- לחיצה על הלינק תעדכן את שדה "הסרה" בפרופיל לערך "כן".
- בכל פעם שיהיה ניסיון לשליחת מייל לפרופיל שקיים בו הערך "כן" בשדה זה, המייל לא יישלח בפועל.
- ניתן להחזיר לקוח לתפוצה על-ידי שינוי ידני של הערך בשדה "הסרה" ל-"לא" או בחירה בערך ריק.
חיוב פרופילים ברישיון
- החיוב עבור פרופילים במערכת תלוי בכמות הפרופילים המקסימלית בכל מחזור חיוב חודשי וסוג הרישיון שברשותכם.
- כדי להפסיק לכלול פרופיל מסוים בחיובים עתידיים, יש למחוק אותו מהמערכת. שימו לב כי מחיקת פרופיל הינה פעולה בלתי הפיכה ותגרום למחיקת כל היסטוריית הפעולות הקשורות לפרופיל שנמחק ובנוסף לשמירת ההעדפות תחת שדה ״הסרה״.
למידע נוסף, ניתן לעיין במאמר "סוגי תוכניות תשלום וחיובים".
באמצעות הכלים לניהול פרופילים, ניתן להבטיח ניהול מותאם אישית ויעיל של התקשורת עם הלקוחות.