לוגיקות במסעות לקוח
ניהול מסעות לקוח יעיל הוא חלק מרכזי בהצלחת התקשורת עם הלקוחות ובשיפור חווייתם במערכת. המאמר שלפניכם מסביר כיצד להשתמש בכלים כמו הסתעפויות והשהיות, על מנת ליצור מסעות מותאמים ואפקטיביים.
הסתעפות
הסתעפות מאפשרת לחלק מסע לקוח לענפים שונים בהתאם לתנאים שתגדירו. זהו כלי מרכזי להתאמת המסרים והפעולות לקהלים מגוונים בתוך המסע.
כמו למשל: ניתן להגדיר שהמשתמשים יתחלקו לשני ענפים: לקוחות עם ציון שביעות רצון גבוה לעומת לקוחות עם ציון נמוך.
ליצירת הסתעפות חדשה, לחצו על כפתור ה"+" ובחרו ב"הסתעפות".
ברירת המחדל כוללת שני ענפים: "ענף 1" ו-"אחרת".
ברירת המחדל כוללת שני ענפים: "ענף 1" ו-"אחרת".
הוספת סינון:
- בכדי להוסיף סינון חדש עליכם ללחוץ על כפתור " הוסף סינון".
- בחרו שדה שלפיו יסוננו הרשומות. ניתן לבחור שדות מהאובייקט בו אתם נמצאים או מאובייקטים מקושרים.
- הגדרת תנאי: האפשרויות שקיימות לבחירה משתנות ותלויות בסוג השדה שנבחר בשלב הקודם. לכל אחד מהשדות שנבחרו תוכלו למצוא את האופרטור שווה ל, לא שווה ל, מכיל מידע ולא מכיל מידע. לשדות מסוג מספרים ותאריכים תוכלו למצוא גם את האפשרויות גדול מ וקטן מ ולשדות מסוג תאריך בלבד תופיע גם האפשרות בין. בשדות טקסט אשר ביניהם נמצאים שדה מספר טלפון, כתובת דו"אל, טקסט ותיבת טקסט תוכלו למצוא גם את מתחיל ב ולא מתחיל ב.
- מחיקת סינון: לחצו על סמל המחיקה כדי להסיר סינון קיים.
טיפ: ניתן להשתמש ב-% בפרמטר הערך עם תנאים כמו "מתחיל ב" או "לא מתחיל ב" לחיפוש תווים בכל מקום בערך.

הוספת קבוצת סינונים בענף:
ניתן להוסיף קבוצות סינונים המורכבות ממספר תנאים.
בשביל להוסיף מספר תנאים לחצו פעם נוספת על כפתור הוסף סינון והגדירו את הפרמטרים שבתוכו. התנאי הנוסף ואלו שהוגדרו לפניו יופיעו תחת ״תנאים שכולם חייבים להתקיים״. כל התנאים תחת כותרת זו בהכרח חייבים להתקיים ברשומה מסוימת על מנת שהיא תנוע באותו הענף.
ניתן גם להוסיף קבוצה של תנאים על ידי לחיצה על על החץ הקטן לצד הוסף סינון ואז לבחור בהוסף קבוצה. התנאים שיתווספו תחת הקבוצה ״תנאים שלפחות אחד מהם חייב להתקיים״. כלומר, מספיק שרשומה תענה על תנאי אחד מכל התנאים (או יותר) בשביל שהיא תנוע באותו הענף.
עריכת שם הענף וקביעת מיקומו:
- שם ענף: שינוי שם הענף מתאפשר באמצעות עריכה מהירה ואישור על ידי לחיצה על סמל ה-V.
- עריכת ענף: פתיחת הענף לעריכה על ידי לחיצה על החץ לידו.
- שינוי מיקום ענף: גרירה ושחרור הענף למיקום חדש, שמשנה את סדרו בקנבס בעזרת לחיצה וגרירה על סמל הוופל.
- ענף "אחרת" נשאר במקומו הקבוע ומכיל רשומות שלא עומדות בתנאים שהוגדרו בשאר הענפים.
- מגבלת כמות ענפים: המערכת מאפשרת יצירה של עד 5 ענפים (לא כולל ענף ה"אחרת") בהסתעפות אחת.

הוספת הסתעפות באמצע מסע:
בעת הוספת הסתעפות חדשה באמצע המסע, עליכם יהיה לבחור את הענף אליו תרצו שהילדים ישוייכו.

שימו לב! כאשר תלחצו על כפתור ה-"החל" בזמן שישנם ענפים ללא סינונים, תופיע ההתראה הבאה:

במקרה כזה עליכם יהיה להגדיר את התנאים בענפים החסרים או להסיר ענפים שאינם בשימוש.
דוגמה לשימוש בהסתעפות: ניתוב לקוחות עפ״י שביעות הרצון שלהם מהפגישה
1. סוג הרשומה של המסע יהיה: שביעות רצון
המסע יפעל בכל פעם שרשומת "שביעות רצון" נוצרת.

2. לחצו על כפתור ה"+" ובחרו ב"הסתעפות".
לאחר מכן עליכם להגדיר את התנאי, כלומר מתי רשומות יכנסו לענף 1 ומתי ל"אחרת".
התנאי: ציון הסקר, גדול מ-6.
לבסוף שנו את שם הענף לדוגמה: ציון סקר שביעות רצון > 6
התנאי: ציון הסקר, גדול מ-6.
לבסוף שנו את שם הענף לדוגמה: ציון סקר שביעות רצון > 6

3. תחת הענף "ציון סקר שביעות רצון > 6", לחצו על ה"+" ובחרו ב"שליחת SMS".
ב-SMS נודה ללקוח על השתתפותו בסקר, (להרחבה בנושא שליחת SMS במסע לקוח לחצו כאן).
ב-SMS נודה ללקוח על השתתפותו בסקר, (להרחבה בנושא שליחת SMS במסע לקוח לחצו כאן).

4. תחת הענף "אחרת", לחצו על ה"+" ובחרו ב"שליחת דוא"ל".

5. שמרו את המסע או הפעילו אותו.
השהיה:
השהיה מאפשרת לעכב את המשך המסע לזמן מוגדר מראש, כדי לתזמן פעולות נוספות.
ליצירת השהיה חדשה, לחצו על כפתור ה"+" ובחרו ״השהיה".
הגדרת משך זמן:
שעות, דקות וימים (כאשר תבחרו באופציה של "ימים" תוכלו לבחור גם בשעה המדויקת שהרשומה תעבור לענף).
בכל אחת מהאפשרויות, הרשומה תחכה למשך הזמן המדויק שהוגדר בהגדרות מרגע שהיא נכנסת לצומת ההשהיה.
אם המשתמש בוחר באופציה "מספר ימים" ומציין שעה מסוימת, תבוא לידי ביטוי הלוגיקה הבאה: כאשר המשתמש בוחר מספר ימים להמתנה ומציין שעה, המסע יעצור למשך מספר הימים המוגדרים ולאחר מכן יחכה עד לשעה שצוינה לפני שימשיך.

הגדרת תקופת זמן של ימים:
קביעת השעה המדויקת שבה ההשהיה תסתיים (למשל, ב-10:00 בבוקר).
הרשומה תחכה במינימום את כמות הימים שהגדרתם ואז תחכה לשעה שהוגדרה.
דוגמאות:
- דוגמה 1: אם ההשהיה מוגדרת ל-"3 ימים בשעה 12:00" והרשומה מגיעה להשהיה ביום ראשון בשעה 10:00, המערכת תחכה 3 ימים ותמשיך ביום רביעי בשעה 12:00.
- דוגמה 2: אם ההשהיה מוגדרת ל-"3 ימים בשעה 8:00" והרשומה מגיעה לשלב זה ביום ראשון בשעה 10:00, ההשהיה תמתין ל-8:00 ביום חמישי.
הוספת השהיה באמצע מסע:
בעת הוספת השהיה באמצע המסע, רק רשומות חדשות יכנסו לתוך ההשהיה.
דוגמא: שרשור של מיילים ללקוח חדש שהצטרף.
1. לחצו על כפתור ה"+" מתחת לטריגר ובחרו ב"שליחת דואל" (להרחבה בנושא שליחת דואר אלקטרוני במסע לקוח לחצו כאן).

2. לחצו על כפתור ה"+" מתחת לשליחת הדוא"ל ובחרו ב"השהיה".
בחרו את הזמן הרצוי.
לצורך הדוגמה נבחר ביום אחד בשעה 10:00 בבוקר.
- אם הרשומה מגיעה להשהיה ביום ראשון בשעה 9:00 היא תחכה ליום למחרת ותמשיך במסע ב10:00 בבוקר.
- אם הרשומה מגיעה להשהיה ביום ראשון בשעה 10:30 היא תחכה ליום שלישי ותמשיך במסע ב10:00 בבוקר.

3. לחצו על כפתור ה"+" לאחר ההשהיה ובחרו בשליחת דואל נוסף.

4. שמרו את המסע או הפעילו אותו.
מעבר למסע לקוח:
מעבר למסע לקוח מאפשר להעביר את הרשומה למסע לקוח נוסף תו״כ שהיא נעה במסע לקוח כלשהו.
שימוש בפעולה זו מתבקש כאשר אתם מוצאים את עצמכם צריכים לשכפל מספר רב של פעולות או תהליכים זהים ממסע לקוח אחד לאחר. בעזרת לוגיקה זו, תוכלו ליצור מסע לקוח יחיד ובכל עת להפנות אליו רשומות ממסעות לקוח אחרים.
ליצירת לוגיקת מעבר למסע לקוח חדשה, לחצו על כפתור ה"+" ובחרו ״מעבר למסע לקוח".
תחת ההגדרות יהיה עליכם לבחור את מסע הלקוח אשר אליו תעבור הרשומה בהגיעה לצומת הנ״ל.
שימו לב: תחת השדה יופיעו רק מסעות לקוח בסטטוס פעיל ורק כאלו שמבוססים על אותה סוג רשומה שהמסע הנוכחי מבוסס. למשל: במידה ואני עובד על מסע לקוח המבוסס על אובייקט ״אנשי קשר״, תחת התפריט יופיעו רק מסעות לקוח פעילים הבנויים על אובייקט ״אנשי קשר״.
חשוב לדעת: כאשר הרשומה תנותב למסע החדש, היא תכנס אליו באופן מיידי תוך דילוג על הטריגר שהוגדר למסע, כלומר - הרשומה תעבור ישירות לצומת הבא שאחרי הטריגר.
במידה ויצרנו פעולות נוספות לאחר הצומת של ״מעבר למסע לקוח״, הרשומה תעבור למסע הלקוח הנ״ל ובמקביל תמשיך במורד מסע הלקוח הנוכחי.
שימו לב: במידה ותבצעו מחיקה של מסע לקוח שנבחר או תשנו את הסטטוס שלו ל״לא פעיל״, הרשומה לא תועבר למסע הלקוח ובמידה וישנן פעולות נוספות, הרשומה תמשיך לפעולה הבאה.
כאשר סיימתם לבצע את ההגדרות, לחצו על כפתור ״החל״, שמרו את המסע או הפעילו אותו. כעת, תחת הצומת של ״מעבר למסע לקוח״, יופיע השם של מסע הלקוח אליו יעברו הרשומות.
דוגמה לשימוש ב״מעבר למסע לקוח״: נניח שיש לכם מסע לקוח שנקרא "ברוכים הבאים" שמטרתו להציג ללקוח חדש את המוצרים והשירותים של העסק שלכם. במהלך המסע הזה אתם רוצים להעביר את הלקוח למסע אחר שנקרא "הדרכה מתקדמת", שבו יש חומרים יותר מפורטים והדרכות מעמיקות יותר.
כיצד זה עובד בפועל:
-
כאשר הלקוח מבצע פעולה מסוימת, למשל - לוחץ על קישור שמסקרן אותו במייל קבלת הפנים - הוא עובר אוטומטית ממסע ה"ברוכים הבאים" למסע "הדרכה מתקדמת".
-
פעולה זו חוסכת לכם את הצורך לשכפל שלבים או להוסיף חוקים מסובכים - היא פשוט מעבירה את הלקוח למסע הרלוונטי.
-
משם הלקוח יתחיל לקבל את התכנים המותאמים למסע החדש.

לסיכום, שימוש נכון בלוגיקות של הסתעפות, השהיה ומעבר למסע לקוח מאפשר התאמה אישית של מסעות הלקוח ושיפור התוצאות העסקיות, תוך יצירת חוויית לקוח מותאמת ואפקטיבית.