הפעלת מסע לקוח

מאמר זה עוסק בהפעלת מסע לקוח. הפעל מסע הלקוח נעשית בצורה ידנית או מתוך התצוגה עבור מספר של רשומות או מתוך הרשומה עבור רשומה בודדת.

הפעלת מסע לקוח מאפשרת לנו להכניס לתוך מסע הלקוח רשומה בודדת או מספר רב של רשומות מבלי שהן נדרשות לענות על טריגר או תנאים מסוימים. כלומר, בהפעלת מסע לקוח על רשומה, הרשומה תתעלם מהטריגר המוגדר במסע הלקוח ומהתנאים שלו (במידה וקיימים) ותעבור לצומת הראשון לאחר הטריגר.

דוגמה לשימוש נפוץ בהפעלת מסע לקוח היא כאשר אנו רוצים למשל לשלוח ניוזלטר למספר רב של נמענים. את הניוזלטר נרצה לשלוח בבת אחת לתצוגה של לקוחות/אנשי קשר ומבלי שישנו טריגר שעליו יש לענות. במקרה כזה נבנה מסע לקוח עם טריגר כלשהו ופעולה של שליחת דוא״ל. בהפעלת מסע הלקוח, הרשומות שנבחרו יכנסו לתוך מסע הלקוח שנבחר, יתעלמו מהטריגר והתנאים שהוגדרו ויועברו ישירות לפעולה של שליחת דוא״ל.

ישנן 2 דרכים לביצוע הפעלה של מסע לקוח:

הפעלת מסע לקוח מתוך תצוגה
כאשר עולה הצורך בהפעלת מסע לקוח עבור מספר של רשומות, נעדיף להשתמש באפשרות של הוספת מסע לקוח מתוך תצוגה. ע״י סימון של תיבת הבחירה עבור אחת הרשומות בתצוגה, יחשף הכפתור ״הפעל מסע לקוח״. ניתן לסמן רשומה בודדת, מספר רשומות או לבחור באפשרות ״בחר את כל הרשומות״ ובכך לסמן את כל הרשומות בתצוגה.

הפעלת מסע לקוח מתוך רשומה
כאשר הצורך הוא בהפעלת מסע לקוח עבור רשומה בודדת, נעדיף להכנס לתוך כרטיס הרשומה ולבצע את הפעלת המסע. בלחיצה על תפריט 3 הנקודות בסרגל העליון בכרטיס הרשומה תופיע האפשרות של ״הפעל מסע לקוח״.

 
לאחר לחיצה על כפתור ״הפעל מסע לקוח״ יפתח דיאלוג ובו נתבקש לבחור מסע לקוח מרשימת מסעות הלקוח במערכת.
שימו לב: ברשימה יופיעו אך ורק מסעות הלקוח שבסטטוס פעיל ואלו שהאובייקט עליו הוגדרו זהה לאובייקט של הרשומות עליהן אתם מעוניינים לבצע את הפעלת מסע הלקוח.
לדוגמה: במידה ובניתי מסע לקוח על אובייקט איש קשר, כאשר אבחר באפשרות של ״הפעלת מסע לקוח״ על רשומה מכל אובייקט אחר, מסע הלקוח לא יופיע לי ברשימת מסעות הלקוח לבחירה. רק כאשר אבחר להפעילו על רשומת איש קשר, אוכל לראותו.
כפתור ההפעל יהפוך להיות לחיץ, רק כאשר תבחרו מסע לקוח מן הרשימה שכן זהו שדה חובה על-מנת לבצע את ההפעלה.
 
 
מסע לקוח הוא כלי מרכזי המאפשר אוטומציה מותאמת אישית לניהול תהליכים עסקיים. המאמר עוסק בשלבים החשובים בהקמת מסע לקוח: הגדרת התנאים והטריגרים להפעלתו, בחירת הפעולות שיבוצעו במהלך המסע, וקביעת תזמון מדויק המבטיח פעולה אופטימלית. בעזרת מסע לקוח ניתן לשפר את היעילות הארגונית, לנהל תהליכים בצורה מסודרת ומדויקת, ולהעניק חוויית לקוח מיטבית לצד חוויית משתמש מקצועית ויעילה.
כיצד תדעו על איזה אובייקט בנוי מסע הלקוח? בקלות!
בתצוגה של אובייקט מסעות הלקוח, תוכלו להביט בעמודה שנקראת סוג רשומה. בעמודה זו, בצבע כחול, תוכלו לראות את האובייקט שעליו בנוי מסע הלקוח.
 
במידה ותרצו כי מסע לקוח מסוים ישמש אתכם רק בהפעלה בצורה ידנית ולא תתאפשר כניסה של רשומות באופן אוטומטי למסע הלקוח, תוכלו להגדיר כי הטריגר למסע זה יהיה טריגר ידני. למידע נוסף על טריגר ידני לחצו כאן.
 
שימו לב: על-מנת שכפתור הפעלת מסע לקוח יופיע לכם בתצוגה או ברשומה, עליכם להיות בעלי הרשאת עריכה באובייקט מסעות לקוח. 
 
 
הפעלת מסע לקוח בצורה ידנית הוא כלי עזר נוח ויעיל בתכנון פעולות השיווק שלכם ומאפשר לכם את הבחירה בין כניסת רשומות למסע באופן אוטומטי או הפעלת מסע הלקוח באופן ידני.