מאמר זה עוסק בהקמת מסע לקוח, קביעת תנאים מתאימים ותזמון המסע, תוך דגש על יצירת מסע מותאם אישית שיתפקד בצורה אופטימלית בהתאם לצרכים השונים של העסק שלכם.
הוספת מסע לקוח חדש
כאשר יוצרים מסע לקוח חדש, חשוב להגדיר את כל התנאים בצורה מדויקת כדי להבטיח את הפעלתו התקינה. התהליך מתחיל בבחירת סוג האובייקט שאליו המסע מתייחס, כגון "לקוחות" או "הזמנות", בהתאם למטרת המסע. לאחר מכן, יש לקבוע שם ברור ומובן למסע, כך שניתן יהיה לזהותו בקלות במערכת ולבדל אותו ממסעות דומים אחרים.
הגדרת טריגר
בשלב הזה יש להגדיר את התנאים שבהם המסע יתחיל. טריגר לא מבוסס זמן יכול להיות אחד מהבאים:
- רשומה נוצרה: המסע יתחיל כאשר הרשומה תיווצר.
- רשומה התעדכנה: המסע יתחיל כאשר יתרחש עדכון ברשומה.
- רשומה נוצרה או התעדכנה: המסע יתחיל כאשר אחת מהפעולות הללו תתרחש.
טריגר מבוסס זמן קובע מתי המסע יתחיל לפי זמנים מוגדרים:
- בזמן יחסי: המסע יתחיל בזמן שקשור למועד מסוים של הרשומה, לדוגמה, לאחר X ימים מרגע יצירת הרשומה.
- בזמן קבוע: המסע יתחיל בזמן ספציפי שנקבע מראש (למשל, כל יום ב-9:00 בבוקר, כל שבוע בימים ראשון וחמישי או כל חודש בתאריכים ה-15 וה-28 לחודש).
הגדרת תנאים
בשלב זה, ניתן להוסיף תנאים שיבדקו את הנתונים של הרשומות שבמסע, ויקבעו אם להמשיך או לא. תנאים אלו יכולים לכלול סינונים או קבוצות סינונים. הוספת סינונים מאפשרת להגביל את הרשומות שיכנסו למסע לקוח, לדוגמה, על פי שדה מסוים ברשומה כמו "סטטוס הלקוח" או "סכום רכישה". כברירת מחדל, יש להוסיף תנאים שכולם חייבים להתקיים, כלומר בין התנאים יש קשר של ״וגם״.
לחילופין, בלחיצה על החץ לצד "הוסף סינון", ניתן ליצור קבוצת תנאים מסוג "או", שבה דרוש שלפחות אחד מהם חייב להתקיים כדי שהמסע יחל.
הוספת פעולות
כעת ניתן להוסיף פעולות שיתבצעו על הרשומות במהלך המסע:
- שליחת דוא"ל: פעולה זו תשלח הודעת דוא"ל לנמען או למספר נמענים. לקריאה על שליחת דוא"ל לחצו כאן
- שליחת SMS: פעולה זו מאפשרת שליחת הודעת טקסט. לקריאה על שליחת SMS לחצו כאן
- עדכון רשומה: פעולה זו תעדכן שדות מסוימים ברשומה או ברשומות מקושרות אליה לפי הצורך. לקריאה על עדכון רשומה לחצו כאן
- יצירת רשומה: פעולה זו תיצור רשומה חדשה במערכת כדוגמת משימה או פגישה. לקריאה על יצירת רשומה לחצו כאן
- קריאה לכתובת אינטרנט: פעולה זו תבצע קריאה ל-API או לממשק חיצוני אחר על מנת לעדכן נתונים או לשלוח מידע נוסף. לקריאה על קריאה לכתובת אינטרנט לחצו כאן
שדות חובה שלא מולאו במסע
במהלך תהליך הגדרת המסע, יש לוודא שכל השדות הדרושים מולאו. במידה ולא, לא יהיה ניתן להפעיל את המסע עד שהשדות המוגדרים כחובה יתמלאו.
קביעת תזמון
תזמון המסע הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בהגדרת מסע הלקוח, שכן הוא קובע מתי בדיוק המסע יפעל או לחילופין, מתי הוא יושהה. באמצעות הגדרת התזמון, תוכלו לקבוע את הימים והשעות בהם המסע יפעל, והמערכת תוודא שהוא יופעל בדיוק בזמנים שהוגדרו. כאשר קובעים את התזמון, חשוב לקחת בחשבון את המינימום והמקסימום של זמן ההפעלה שנקבעו. לדוגמה, אם הגדרתם את המסע לפעול כל יום בין השעות 9:00 ל-18:00, המערכת תוודא שכל הפעולות במסע יתבצעו אך ורק בטווח הזמן הזה.
- בחירת ימים: ניתן לבחור את הימים בהם המסע יפעל, כמו למשל "כל יום", "ראשון עד חמישי", או "יום שלישי".
- שעת התחלה ושעת סיום: בחירת שעת ההתחלה ושעת הסיום עבור היום או הימים שנבחרו.
- תאריך מסוים: ניתן להשהות את המסע בתאריך ספציפי לדוגמה יום בחירות.
- טווח תאריכים: אם יש תקופה מסוימת בה לא תרצו שהמסע יתבצע, תוכלו להגדיר טווח תאריכים שבו המסע לא יופעל לדוגמה חג המתפרש על פני מספר ימים.